Založit webové stránky nebo eShop

Diskuze

13.01.2015
• Michal Seifert  |  13.01.2015 09:29:03  |  IP: 212.79.---.---
pro anonym: členství ve svazu UL je opravdu bezplatné, systém vám pouze nabídnul zaplatit i svazovné, tato operace se dá zrušit a jste členem, který neobdrží v roce 2015 Letecký atlas a Databázi letišť CZ/SK.
Michal Seifert

12.01.2015
• Majda  |  12.01.2015 18:30:21  |  IP: 94.199.---.---
Přátelé a kamarádi!
Jak jsem avizoval, náš letecký potěr Jirka s Martinem připravují na našem letišti seminář o soutěžním lítání a navigaci pro rogalisty. Termín vyhlásili na 17.1.2015 v 17.00 hodin v klubovně LKLETO.
Čus na semináři!

05.01.2015
• anonym  |  05.01.2015 21:48:03  |  IP: 91.219.---.---
Jsem se chtěl přihlásit do svazu ULL a hned to po mně chtělo zaplatit 500,- Kč. Takže to, co zde psal pan Seifert o tom, že lze být členem svazu bez svazovnýho, není pravda.....

23.12.2014
• Majda z Letovic  |  23.12.2014 23:03:17  |  IP: 91.219.---.---
Ahoj klucíííí!
Díky Vencovi Dittrichovi jsme světoví! Tady je odkaz na zveřejněnou reportáž z letošního Chvojence na těch nejlepších světových delta serverech:

http://www.trikepilot.com/videos.html

Tak si to užijte...

17.12.2014
• Redaktorskej  |  17.12.2014 20:19:31  |  IP: 81.90.---.---
(...nějak se to sem nevešlo...)
Takže:
1) pište, foťte a posílejte to do redakce (redakce@laacr.cz), případně se se mnou spojte (mobilem, ten najdete v tiráži každého čísla), rád poradím jak a co,
2) choďte na valné hromady, ať víte, co Svaz dělá, nebo naopak co se Svazem a svojí LAA můžete dělat vy (ani nečekejte na VH, na Michala už kontakt máte).
Vojta Šaman - redaktorskej
• Redaktorskej  |  17.12.2014 20:14:05  |  IP: 81.90.---.---
Kolegové rogalisti,
Diskusí na webech se neúčastním, ale rád udělám výjimku a snad se mi tu něco povede vysvětlit, obhájit, a něco se dovědět. Předem děkuju za tento podnět k diskusi!
Předně, souhlasím s Michalovou odpovědí a snad k ní jen dodám, že co se třeba zmiňovaných dotací týká, tak tyhle dotace neshánějí řadoví piloti nebo jednotlivé školy či kluby, ale musí za ně bojovat a jednat o nich právě LAA, aby vůbec byly. Musí se o ně žádat určitou (administrativně celkem náročnou) cestou, v níž se musí někdo vyznat. Pak je někdo musí vyúčtovávat. Potom tu máme taky pár hlavních inspektorů techniky a provozu, které jistě znáte, ale snad tu nemusím popisovat, kdo co dělá. Teď k časopisu Pilot: Od motorových rogalistů jsem kdysi (cca 2 roky nazpět) dostal nějaký, vcelku pěkný článek o výletu z KV někam do Znojma (jestli si vzpomínám správně), který jsme otiskli. Od té doby přišlo jednou něco podobného, ale už tam nebyly fotky, nebo byly špatné, či jich bylo málo. Nepamatuju si to už přesně a v poště se mi to nevede dohledat. Ale přesně jak píše Michal: lidi nepíšou, a když napíšou, nepošlou žádné fotky, nebo jen pár a mizerných, v horším případě spoustu a mizerné. Další bolest je, že někteří, když už napíšou, sklouznou k popisování věcí, které jsou na hraně, nebo spíš za hranou pravidel. Co na tom, když jsou to historky staršího data... V Pilotu nikdy nebudeme moct zveřejnit články, které nabádají k riskantnímu počínání, nebo s klidem, bez náležité sebereflexe autora popisují, jak někdo udělal nějakou kravinu.
Chceme-li něco změnit, pišme. Tedy Pište!
Začněte tím, že mi do redakce dáte v nějakém předstihu vědět, že je nějaká MZK akce, třeba slet (taky třeba rád přiletím, budu-li moct, zveřejním to rád, ale pamatujte, že Pilot je měsíčníck, který nějakou dobu trvá připravit a dostat k lidem). O té Kašparově chatě jsem slyšel, že bude, protože někdo dal do Pilota zprávičku, že to bude. A že to proběhlo a jak, s tím už se zase nikdo nešířil. To zůstalo na webu.
Témat je spousta. Mě napadá, že nikdo ještě do Pilota ani jinam nenapsal svoje důvody PROČ lítá právě na MZK a ne na něčem jiném. Moc rád bych si to přečetl a spousta jiných čtenářů taky, když už se tu mluví o té „levné reklamě výrobců ULLa“. A jak se liší MZK z dob předrevolučních od těch současných? Samozřejmě, že cenou a motorem, ale taky váhou. A jak rozdílně se řídí a chovají? Většina z vás jsou přeci pardálové, kteří lítali ještě s trabantem s dřevěnou dlabanou vrtulí a snad ještě s igelitovou plachtou.
Co třeba popis základů létání na MZK – jak vypadá výcvik? Něco o technice pilotáže? O konstrukci – rozdíly mezi volným a motorovým rogalem, atd.
Máte mezi sebou nějakého mlaďocha, co měl na výběr, a vybral si právě MZK?? Sem s ním! Napište si svou ódu na radost z MZK :)
Ještě k lítání na soutěže: Komunitě rogalistů jedině prospěje, když někdo z vás začne propagovat výhody MZK na soutěžích. Mě do toho soutěžení Michal přitáhnul právě na MZK. Je z toho úžasně vidět dopředu a dolů! Vysloveně mě to bavilo.
Moje první „slintání“ nad svobodným lítáním bez nástupu v 8 hodin a celodenní buzerace (to jsem chodil na prumku, někdy kolem roku 87) bylo právě nad Koďasovým motorovým rogalem s trabantem (pane jo, už tenkrát měl dvojsitz s reduktórem Hutchinson:).
Váš povzdech beru, ale znám to sám. Je strašně snadný si jít na letiště a zalítat se svou partou a mezi řečí utrousit, že je něco jinak, než chceme... Pilot je ale členský časopis, který patří nám všem. Nikdo jiný ho nemá. Nebo nějaký takový znáte??
Takže:
1) pište, foťte a posílejte to do redakce (redakce@laacr.cz), případně se se mnou spojte (mobilem, ten najdete v tiráži každého čísla), rád

16.12.2014
• Majda z Letovic  |  16.12.2014 22:25:34  |  IP: 91.219.---.---
Přátelé a kamarádi!
Náš letecký potěr Jirka s Martinem z LKLETO(oba jsou součástí ULLa repre)nabízí pro rogalisty v lednu 2015 (termín zatím neurčen) na našem letišti seminář o soutěžním lítání a navigaci pro rogalisty. Termín ještě upřesníme, jakmile jej budeme znát.
• Michal Seifert  |  16.12.2014 15:42:39  |  IP: 94.113.---.---
pokračování příspěvku níže (mám zde moc znaků)

pro všechny před rozpínavostí armády i "velkýho" komerčního lítání, potažmo „ekoteroristů“ a krocení úředního šimla na ministerské úrovni, jednání s pojišťovnama, abychom měli všichni Povinné ručení za přijatelných podmínek (díky nařízení 785/2004 ES byla reálná hrozba, že toto pojištění bude na destinásobku původních cen) a toto se díky právě těm „Pražákům“ povedlo udržet na relativně příjemných číslech… …sami vidíte, že LAA ČR má jistě smysl, tím že jste členy i vy podporujete to, aby měla větší šanci něco prosadit.
Pro vaši informaci, příspěvky je nutné platit pouze LAA ČR, pokud chcete být členy a mít například výrazně levnější pojištění. Pokud chcete být členem Svazu UL, tak svazové příspěvky platit nemusíte – ty musíte platit jen za předpokladu, že chcete dostávat Databázi letišť a každoročně podrobnou leteckou mapu 1:200 000střídající se s atlasem. Není třeba se tedy členství ve svazu zříkat.
Pokud opravdu chcete něco dělat, tak zkuste dát dohromady vaší představu, a co byste od LAA ČR / Svazu UL očekávali. Pokud nejprve potřebujete konzultovat, jaké jsou vlastně vůbec možnosti, tak mě kontaktujte.
Michal Seifert
rogalista a předseda Svazu UL
e-mail michalseifert(@)volny.cz (bez závorek)
• anonym  |  16.12.2014 15:40:12  |  IP: 94.113.---.---
Vážení přátelé,
čtu zde, že LAA ČR to či ono nedělá, a že to či ono by dělat měla, že je třeba, aby si vás Pražáci všimli. Ono je problém v tom, že zřejmě neznáte princip fungování LAA ČR. Pokud budete jen kafrat u piva, nebo zde na netu, jak BY TO bylo dobře, kdyby…., tak se opravdu nic nestane. Práce asociace je založená na tom, že když někdo chce dělat, tak má možnost. Struktura je zjednodušeně – člen- svaz- LAA ČR. Mohli jste opravdu začít na Valné hromadě Svazu UL. Ale je to o tom přijít s něčím konstruktivním a ne jen říkat toto nefunguje, zařiďte TO jinak… Chce to mít jasný záměr a ono BY TO fungovalo ;-)
K časopisu Pilot - osobně hledám naplnění stránek časopisu Pilot i něčím jiným nežli tam je teď již delší dobu, bohužel se Pilot potýká s problémem kvalitních článků. Problém je v tom, že pokud do Pilota nic nenapíšete, tak tam bude opravdu jen to, co tam je teď. Kdo z vás jste napsal nějaký článek a poslal ho redaktorskýmu? Nevím o tom, že by Pilot měl být uzavřený, nebo určený „jen pro někoho“, a pokud má někdo ten pocit, prosím sdělte mi to…
Čtu zde, že neděláme nic pro mládež. Docela mě to i mrzí, protože od roku 2010 nám běží projekt „Podpora mladých talentů“, kde se staráme o rozvoj mladých pilotů do 23 let, a to díky dotacím od MŠMT, tento projekt jsme na vlastní náklady a díky sponzorům rozšířili i na piloty do 26 let (student). Každé jaro obesíláme nové držitele piloťáků, lidi do 26ti let, a to i motorové rogalisty. Ti se zatím bohužel nechytli (ani neodpověděli) ANI JEDEN JEDINÝ! Výsledky našeho snažení jsou viditelné: první a druhé místo v MČR, čtvrté a sedmé místo na MS v Maďarsku. Stále si myslíte, že nic neděláme?
Pokud víte o nějakém rogalistovi v tomto věku, který by měl zájem, tak ať mě kontaktuje. Myslíte, že je dobře, že v ČR soutěže vrcholově létají jen čtyři posádky na MZK? Já myslím, že není. Bohužel statní dotace jsou jen na sport a ne na klábosení anebo pouštění draků. Pokud chcete rozšířit řadu soutěžících, nebojte se, každoročně s Petrem Chvojkou děláme semináře na počátku sezony a snažíme se zde předat to, co umíme dalším lidem, aby to i jim přinášelo radost a užitek. Bohužel nevím o tom, že by zde někdy byl nějaký rogalista (krom těch, co to lítají už léta), možná to je o tom zlomit strach a přiletět. Uvidíte, že to žádná uzavřená společnost rozhodně není. Budete mít i další důvody PROČ někam letět. Ono klábosení u piva a na fórech je hezké, ale co se zkusit posunout někam dál? ;) . Letos se na soutěžích vystřídalo více jak 100 lidí. Ne tedy 30-40, jak se tu v diskusi píše. Pojďte využít té dotace a přileťte si taky pro 20 litrů benzinu na soutěž taky vy. Když nás MZK bude lítat více, tak pak nebudou vyhlašovány jen „knipl“ kategorie a finanční odměny za 1.-3. místo je 7,5 a3 tisíce korun, bohužel za dobu PPT jsme rekreační kategorii rogal nikdy nemohli vyhlásit. Pro úplnou informaci sportovní kategorie tuto finanční podporu nemá.
Možná, že místo zakládání nového svazu, což není tak jednoduché, by bylo vhodnější úsilí věnovat něčemu, co by opravdu pomohlo všem rogalistům, s použitím již zaběhlého svazu UL. Já se rozhodně ničemu nebráním. Naopak, co jsem ve vedení Svazu, tak hledám, co dalšího nabídnout našim členům, krom zajištění Databáze letišť, vydávání leteckých map (tyto by bez Svazu UL opravdu nebyly!), podpory soutěží, co děláme již řadu let. Také jsme například nechali vyrobit indikátory směru větru (pytle) a publikovali 3x v Pilotu a na webu, že jsou jako podpora ploch SLZ, stále jsou k vyzvednutí u Zdeňka Doubka. Těch věcí co děláme viditelně je jistě více a těch neviditelných je nespočet, kdy se například snažíme uhájit „volné nebe“ pro všechny před

26.11.2014
• Franta.H  |  26.11.2014 21:33:59  |  IP: 90.177.---.---
Pozvánka na Akci
Ahoj piloti.

Přijměte pozvání na akci Videotéka - Doletná aneb setkání pilotů a příznivců leteckého sportu, která se uskuteční v sobotu 13.prosince 2014 od 17:30.hod. Akce proběhne opět v malém kinosále restaurace Lidový dům v Chrástu u Plzně. Těšíme se na setkání s Vámi.

Videoupoutávka: https://www.youtube.com/watch?v=d_DbuyaaEZ4
Další akce a informace na:https://www.flygyro.cz



Nový vzkaz
nick  
text
 
 
757-1pět  =  
Vyplňte kontrolu proti SPAMu.
TOPlist